ďťż

[w211] Service Brake isit on workshop





leszekns - Cz maja 21, 2009 14:12
Witam, dzis ojciu zaswiecił sie taki komunikat Service Brake isit on workshop słyszałem ze cos to od tej pompy SBC, ona jest od ilosci nacisniecia hamulca tak? da sie to wykasowac w zwykłym serwisie gdzie mają komputer i kasuja rózne błedy? pozdro





romek - Pt maja 22, 2009 16:23
Klocki hamulcowe się skończyły.



leszekns - Pt maja 29, 2009 09:55
własnie chodzi o to ze klocki są wymienione wszystko jest ok! i dalej swieci! tam jest ten system SBC do 2006 roku on był wkładany i chodzi o taka pompe ktora nalicza ilosc nacisniec hamulca. i wlasnie chyba chodzi o to zeby ktos albo wyzerował licznik albo nie wiem;/



romek - Pt maja 29, 2009 10:04

własnie chodzi o to ze klocki są wymienione wszystko jest ok!
No nie jest ok. , nie byłoby komunikatu. Czujniki w klockach wymienione na nowe i sprawdzone?





Janwno - Pt maja 29, 2009 12:44
leszekns, kolega Rob kiedyś wypowiadał się na temat systemu SBC i błędów, które generuje, użyj wyszukiwarki. Nawet w pełni sprawny system po pewnej ilości cykli wyświetla taki błąd. Pozostaje Ci wymiana modułu SBC (bo z tego co wyczytałem wcale nie chodzi tu o samą pompę) za parę tysięcy złotych albo przeprogramowanie go u mechanika-magika z oprogramowaniem serwisowym Mercedesa, tak aby wyzerować ilość zapamiętanych hamowań. Próbowałeś wpisywać hasło SBC np. na allegro? jest kilka firm które to oferują, nawet z dojazdem do klienta.


da sie to wykasowac w zwykłym serwisie gdzie mają komputer i kasuja rózne błedy?
Można tam skasować sam błąd, ale bez ingerencji w SBC który go wywołuje, błąd znów zacznie się wyświetlać przy pierwszym wciśnięciu hamulca



leszekns - Wt cze 30, 2009 15:23
Koledzy dziś znowu mam problem, mianowicie nie wiem czy to od tej pompy o ktorej pisałem wczesniej, ale nie ma wogole hamulca! a na liczniku wyswietlają sie na czerwono komunikaty
"Longer Stopping distance! start engine" i "Reduced braking effect visit workshop", Brake Defective, STOP VEHICLE" oraz ESP cos tam cos nie zdązyłem odpisac ;/ co jest? czy to od tej pompy czy to cos nowego?



davmix - Wt cze 30, 2009 19:13
Jak nie ma hamulców to radził bym nie jeździć ;] i zasugerować się wskazaniami z kompa:
Visit workshop...



leszekns - Wt cze 30, 2009 19:54
a powiedziecie mi co zrobilibyscie na miejscu gdy: wymiana pompy SRC odpowiedzialnej za wszystko kosztuje 7,000 zł, wymienic? czy chodzic po mechanikach i pytac? myslicie ze są spece od takiego czegos? pompa nie hamuje słabiej poniewaz wchodzi w tryb awaryjny z powodu przekroczenia limitu nacisniec hamulca, moze wykasowanie tych nacisniec naprawi problem?



davmix - Wt cze 30, 2009 20:19

a powiedziecie mi co zrobilibyscie na miejscu gdy: wymiana pompy SRC odpowiedzialnej za wszystko kosztuje 7,000 zł,
Kupili w210 albo w220 bez takiej pompy...

http://www.allegro.pl/item625222129_mer ... lcowa.html

Może taki moduł oszukujący komputer jak ma być po taniości...

Może niedługo będę się widział z jakimś mechanikiem z ASO i zapytam o co chodzi w tych pompach.



Janwno - Wt cze 30, 2009 20:22
leszekns, pisałem Ci parę postów wyżej, są fachowcy którzy sprawdzą Ci stan pompy i jeżeli będzie ok to wyzerują pamięć naciśnięć. Odnośnie Twojego nowego problemu, cytat z ogłoszenia z allegro firmy zajmującej się właśnie SBC(nie chce robić im kryptoreklamy, ale chcę podeprzeć ten cytat źrodłem ) :

Ponieważ otrzymujemy ostatnio zapytania dotyczące możliwości naprawy usterek w pompach w których nastąpiło wyświetlenie USTERKI W KOLORZE CZERWONYM informujemy iż nie zawsze jest to symptom nieodwracalnej śmierci pompy. Jeśli pomimo wyświetlenia takiego komunikatu hamulce pracują normalnie zazwyczaj oznacza to, iż oprócz przekroczonego progu serwisowego występuje też inny (zwykle drobny) defekt w układzie np. uszkodzony czujnik (włącznik) pedału hamulca. Kombinacja dwóch niewielkich usterek ew. jednej usterki i przekroczonego progu serwisowego powoduje zapalenie się błędu w kolorze czerwonym i jest całkowicie odwracalna, bez wpływu na dalszą eksploatację pompy. Należy jednak zdecydowanie i jak najszybciej zadbać o szybką naprawę takich usterek ponieważ oprócz oczywistego wpływu na bezpieczeństwo jazdy kontynuowanie eksploatacji w tym stanie grozi nieodwracalnymi już defektami układu.

Jeśli USTERKA W KOLORZE CZERWONYM skojarzona jest z zanikiem wspomagania hamulca (do zatrzymania auta nawet z niewielkiej prędkości należy użyć bardzo dużej siły) zazwyczaj niestety oznacza to nienaprawialny defekt pompy, albo BOU (Brake Operating Unit czyli zespół uruchamiania hamulca, pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego).



leszekns - Pn lip 06, 2009 15:42
Witam koledzy, jest któryś z was w stanie powiedziec mi co to są za błedy: C233D, C235C, C223C, C25D4, C22BC, C26BC, C16D6, C14BE, po wykasowaniu ich pozostaje C25D4, tamte wracają z powrotem po nacisnieciu hamulca. pozdrawiam

Cytat


Meta